Norint užtikrinti optimalų sandėlio veikimą po sandėlio valdymo sistemos diegimo, būtina sukurti strateginį sandėlio planavimo išdėstymą. Sandėlio žemėlapis yra pagrindinis įrankis, padėsiantis tai pasiekti.
Sandėlio žemėlapyje pateikiamas vaizdinis išdėstymas, išryškinantis produktų vietas, sandėliavimo zonas, priėmimo, kontrolės, pakavimo ir pristatymo zonas.
Tikslai
Sandėlio žemėlapis yra esminis įrankis daugeliui sandėlyje kylančių problemų:
- leidžia padidinti surinkimo greitį, sumažinant ėjimo ir kėlimo laiką
- leidžia strategiškai paskirstyti produktus, kad būtų maksimaliai išnaudota erdvė
- suteikia pagrindą atrinkimo maršrutų kūrimui Jūsų sandėlyje
- vizualiai padeda orientuotis naujiems darbuotojams
Visa tai lemia pagrindinį verslo tikslą: sumažinti pristatymo laiką, todėl verslas yra suderinamas su klientais ir sumažinamos surinkimo operacijos.
Kaip parengti sandėlio žemėlapį
Pirmiausia sukurkite sandėlio išdėstymo schemą. Galite pradėti nuo piešimo ant popieriaus arba naudodami piešimo įrankį.
Jūsų schemoje turėtų būti nurodytos pagrindinės sandėlio zonos ir padaliniai: priėmimo, gamybos, pakavimo, pristatymo zonos, skirtingos patalpos, stelažai, įėjimai ir praėjimai.
Nurodykite skyrius, lentynas ir dėžes
Nepamirškite nurodyti, kurios lentynos pasiekiamos tik naudojant kopėčias, šakinius krautuvus ar specialius įrankius ir dvigubas gilias vietas. Tokios detalės turi įtakos optimalių rinkėjų maršrutų apibrėžimui.
Pavadinkite sandėlio atributus
Kitas veiksmas – pavadinti sandėlio atributus: lentynos, praėjimai, sekcijos, dėžės. Naudokite raidžių ir skaičių metodą. Pirmiausia pavadinkite praėjimus raidėmis arba raidžių ir skaičių deriniu, pavyzdžiui, praėjimas A01. Tada pavadinkite skyrius, pavyzdžiui, A01-01, A01-02 ir pan. Tada jūsų lentynos gali būti pavadintos praėjimo pavadinimu, skyriaus pavadinimu ir lentynos pavadinimu; pavyzdžiui: A01-01-01, A01-01-02, A01-01-03 . . . A01-09-02, A01-09-03, A01-09-04 ir pan.
Įsitikinkite, kad kiekviena vieta turi unikalų pavadinimą.
Įkelkite sandėlio žemėlapį į Odoo
Pavadinus sandėlių vietas, jas reikėtų įkelti į Odoo.
Pirmiausia įgalinkite „Odoo“ vietas. Norėdami suaktyvinti vietas, eikite į Konfigūracija ‣ Nustatymai ir įgalinkite saugyklos vietas. Tada spustelėkite Išsaugoti.
Suaktyvinus, „Odoo“ pagal numatytuosius nustatymus sugeneruos visų jūsų sandėlių atsargų vietą.
Norėdami sukurti teisingą vietovių hierarchiją, siūlome rankiniu būdu sukurti pirmąją vietą ir eksportuoti ją, kad failas būtų naudojamas kaip šablonas.
Pavyzdžiui, sukurkite vietą pavadinimu 41-16-A-01. Tada nustatykite pagrindinę WH/Stock vietą, vietos tipą nustatydami kaip vidinę vietą ir brūkšninį kodą kaip 41-16-A-01.
Tada eksportuokite laukus, kuriuos užpildėte faile, kurio tipas yra .xlsx .
Po to įklijuokite vietų pavadinimus į savo šabloną.
Norėdami importuoti failą, atidarykite meniu Vietos ir spustelėkite Parankiniai ‣ Importuoti įrašus.
Stulpeliai iš failo automatiškai susiejami su Odoo stulpeliais. Jei jie nebuvo susieti, galite juos susieti rankiniu būdu, sąraše ieškodami atitinkamų laukų.
Spustelėkite TEST, kad įsitikintumėte, jog jūsų duomenys faile yra galiojantys ir ar stulpeliai tinkamai susieti. Jei bandymas sėkmingas, spustelėkite Importuoti.
Štai ir viskas. Dabar turime savo sandėlio žemėlapį įkeltą į Odoo ir galime nustatyti optimalų maršrutą.
Apibrėžkite optimalią maršruto parinkimo strategiją
Apibrėžkime optimalaus maršruto parinkimo strategiją sandėlio darbuotojams, kad kuo mažiau vaikščiotų.
Paprašykite kelių vartotojų paimti brūkšninių kodų skaitytuvus ir apeiti jūsų stelažus taip, kaip jie įsitikinę, kad tai yra optimalu. Atidarykite tekstinį dokumentą arba skaičiuoklę ir nuskaitykite kiekvienos vietos brūkšninį kodą. Naudodami skaičiuoklę, nubrėžkite kiekvieno vartotojo schematiškus maršrutus. Išanalizuokite ir palyginkite rezultatus, kad nustatytumėte optimalų maršrutą.
Jei turite aukštai išdėstytas vietas, galite padalinti darbuotojus ir paprašyti vienos grupės pereiti eilutes ir nuskaityti vietas, kurias jie gali pasiekti. Tada paprašykite kitos grupės naudotis šakiniu krautuvu arba kopėčiomis, kad pasiektų aukštas lentynas.
Po to jums tereikia duoti rinkėjams brūkšninių kodų skaitytuvus arba delninius kompiuterius su įdiegta Odoo brūkšninio kodo nuskaitymo programėle (pvz., Ventor PRO) ir pavesti jiems efektyviai rinkti jūsų užsakymus.
Atminkite, kad norint dar efektyviau rinkti, galite apsvarstyti galimybę savo sandėlyje įdiegti paketinio arba klasterinio rinkimo metodus.
Teksto autorius:
Valeriya Pashuk
Verslo procesų analitikė "VentorTech"