Skip to Content

Kaip sandėlyje greitai ir tvarkingai rinkti prekes

 
Sandėlis yra viena iš svarbiausių tiekimo grandinės dalių ir tarpininkas tarp gamybos linijos ir tolimesnio vartojimo. Visų sandėlio judėjimų ir išdėstymų efektyvumas daro įtaką užsakymų apdorojimo greičiui, o tai tiesiogiai veikia vartotojų pasitenkinimą ir bendrą įmonės produktyvumą.


Pagrindinė užsakymų įvykdymo funkcija sandėlyje yra prekių rinkimo procesas, kuris apima prekių paėmimą iš sandėlio ir jų paruošimą tolimesniam pristatymui klientui.

Prekių rinkimo proceso patobulinimai dažniausiai įdiegiami naudojant technologinius įrankius atsargų valdymui, tokius kaip Odoo Inventory Management ir Ventor Pro. Pažiūrėkime, kaip jie veikia ir padeda pertvarkyti sandėlio funkcijas.


Kas yra Odoo atsargų valdymo sistema?

 Odoo atsargų valdymo sistema yra viena iš Odoo ekosistemos dalių, skirta sandėlio veiklų stebėsenai, valdymui ir kontrolės užtikrinimui bei atsargų administravimui.


Būdama Odoo dalimi, atsargų valdymo sistema gali būti lengvai integruojama su kitais moduliais, tokiais kaip Pardavimai, Pirkimai, Gamyba ir Buhalterija, siekiant užtikrinti visapusišką požiūrį į atsargų valdymą.


Odoo atsargų valdymo sistemos našumą taip pat galima padidinti naudojant Ventor Pro programėlę – tai Odoo priedas ir brūkšninių kodų sprendimas.


Ventor Pro yra mobiliems įrenginiams pritaikytas sprendimas, skirtas suteikti papildomą patogumą sandėlio valdymui. Jis siūlo platų funkcijų ir galimybių spektrą, leidžiantį stebėti ir kontroliuoti sandėlio operacijas bei efektyviai rinkti prekes.


Atsižvelgiant į prekių rinkimo rutinos svarbą visame užsakymų apdorojimo procese, pažiūrėkime, kaip ši funkcija gali būti patobulinta naudojant Odoo atsargų valdymo sistemą kartu su Ventor Pro programėle.


Įprasti Odoo prekių rinkimo metodai

1. Vieno užsakymo rinkimas (po vieną prekę)

 Vieno užsakymo rinkimas pagrįstas tuo, kad vienu metu surenkamas tik vienas užsakymas. Tai laiko sąnaudų požiūriu pats neefektyviausias metodas, tinkamas tik mažoms įmonėms, kurios turi nedaug užsakymų ir daugiausia naudoja rankinį duomenų įvedimą.


Odoo brūkšninių kodų programėlė gali būti naudojama Odoo prekių rinkimo sąrašo kūrimui, kuris nurodo atsakingam asmeniui (rinkėjui), ką rinkti.

2. Grupinis prekių rinkimas

Grupinis prekių rinkimas – tai pirmasis žingsnis link efektyvumo. Vietoj to, kad kiekvienam užsakymui būtų pradedama nauja rinkimo maršruto seka, panašios prekės grupuojamos ir renkamos partijomis. Tai sumažina judėjimo laiką ir pagreitina užsakymų rinkimą.


Odoo brūkšninių kodų programėlė gali padėti organizuoti prekes partijomis ir taip pagreitinti prekių rinkimo procesą.

3. Klasterinis prekių rinkimas

Klasteriai padeda grupuoti prekes pagal bendrus kriterijus – dydį, paskirties vietą, kategoriją ir pan. Šis metodas tinka didelio kiekio užsakymams ir optimizuoja prekių rinkimo laiką.


Naudojant Odoo prekių rinkimo sąrašą darbuotojai gali palengvinti ir pagreitinti užsakymų grupavimą pagal atitinkamas kategorijas bei optimizuoti prekių rinkimo laiką.

4. Prekių rinkimas bangomis

Prekių rinkimas bangomis – tai pažangiausia prekių rinkimo forma, reikalaujanti geresnės koordinacijos. Užsakymai yra skirstomi į bangas, kurių kiekviena grindžiama tikslesniais kriterijais – užsakymo prioritetu, prekių kategorija arba pristatymo data.


Ventor programėlė gali padėti kurti prekių rinkimo sąrašus ir bangas, taip užsakymus tvarkant greičiau.


Neįprasti Odoo prekių rinkimo metodai

1. Prekių rinkimas pagal šviesos indikatorių

Šviesa veikia kaip indikatorius – gidas rinkėjui, rodantis, kurias prekes reikia surinkti. Darbuotojams tereikia minimaliai apmokymų, nes sistema automatiškai identifikuoja rinkimo zonas ir prekes, o rinkėjams belieka jas paimti.


2. Prekių rinkimas balsu 

Balso komandomis valdomas prekių rinkimas – tai pažangi prekių rinkimo forma. Rinkėjai tiesiog seka balso nurodymus ir surenka tinkamas prekes.


3. Nešiojamosios technologijos

Rinkėjai gali naudoti išmaniuosius laikrodžius arba akinius, kad gautų informaciją apie prekes, kurias reikia surinkti.


4.  Automatiškai valdomos transporto priemonės

Savarankiškai valdomos transporto priemonės daugeliui žmonių skamba gana naujai, tačiau ši technologija jau naudojama dideliuose sandėliuose. Farmacijos sektoriuje jos dažnai taikomos siekiant padidinti prekių rinkimo tikslumą ir greitį.


5. Autonominiai mobilūs robotai

Šie robotai yra judresni už transporto priemones ir geba orientuotis dinamiškoje bei kintančioje aplinkoje.



6. Prekės–rinkėjui sistema

 Šioje rutinoje prekės pristatomos tiesiai rinkėjui, todėl sumažėja rinkėjo judėjimas zonose.

Minėtus prekių rinkimo formatus galima įdiegti naudojant Ventor Pro brūkšninių kodų programėlę; vis dėlto jų integracija reikalauja papildomo vystymo ir pritaikymų.


Kaip optimizuoti prekių rinkimą sandėlyje

1. Sandėlio išdėstymas ir prekių rinkimo maršrutai

Sandėlio išdėstymas yra pagrindinis veiksnys, lemiantis rinkimo maršrutų efektyvumą.

Sandėlio vietos gali būti suskirstytos į:


    • Funkcines zonas – priėmimo, išdėstymo, sandėliavimo, rinkimo, pakavimo ir siuntimo zonas.


    • Pagal produktus skirtas zonas – greito ir lėto apyvartos prekių, pavojingų prekių, šaldomų prekių, didelių kiekių sandėliavimo ir kt. zonas.


    • Pridėtinę vertę kuriančias zonas – surinkimo, remonto, komplektavimo zonas.


Visos zonos turėtų būti išdėstytos atsižvelgiant į užsakymų dažnumą, pramonės specifiką, prekių ypatybes ir pan. Analizuojant dažniausiai naudojamus maršrutus ir padarant juos lengvai pasiekiamus, didėja užsakymų rinkimo efektyvumas.


Tinkamas sandėlio zonų išdėstymas užtikrina sklandų prekių rinkėjų judėjimą ir spartesnį užsakymų surinkimą.


2. Technologijos

Odoo atsargų valdymo sistema ir Ventor Pro programėlė suteiks tvirtą technologinę pagrindą sandėlio operacijų valdymui bei padidins visų tarpusavio procesų efektyvumą.


3. Darbuotojų apmokymas

Darbuotojai prisiima didelę atsakomybę už tinkamą užsakymų rinkimą ir apdorojimą. Labai svarbu juos išmokyti teisingai naudoti Odoo, kurti produktų grupes, priskirti prekes konkrečioms kategorijoms ir pan., kad sandėlio darbas būtų sklandus.


Kadangi Odoo programinė įranga paprastai yra vartotojui draugiška, suprasti, kaip veikia sistema, nebus sunku, o tai leidžia ją naudoti teisingai ir efektyviai.


Kaip pasirinkti tinkamiausią prekių rinkimo metodą

Tinkamiausias prekių rinkimo metodas yra labai svarbus sandėlio veiklos optimizavimui, o jo pasirinkimas priklauso nuo kelių veiksnių:


    • Užsakymų apimties


    • Sandėlio dydžio ir zonų išdėstymo


    • Prekių ypatybių


    • Darbuotojų skaičiaus ir kompetencijos


    • Technologinių sprendimų efektyvumo


    • Užsakymų apdorojimo tikslų


Įprastai sandėlio valdymas nustato kelis rinkimo metodus, priklausomai nuo minėtų kriterijų. Kuo didesnis sandėlis, didesnė užsakymų apimtis ir įvairesnė produkcija, tuo daugiau rinkimo metodų gali būti taikoma.



Apibendrinant

Su technologijų plėtra tradicinės prekių rinkimo formos palaipsniui bus keičiamos pažangesnėmis, tokiomis kaip balsu valdomas rinkimas, rinkimas pagal šviesos indikatorių bei nešiojamosios technologijos. Netolimoje ateityje žmogaus rinkėjų dalyvavimas bus sumažintas naudojant savarankiškai valdomas transporto priemones ir robotines sistemas.


Akivaizdu, kad mažesni sandėliai vis tiek naudos tradicinius Odoo rinkimo metodus, siekdami paprastai padidinti rinkimo efektyvumą ir sumažinti klaidų skaičių.


Tuo tarpu dideli ir daugelyje vietovių išsidėstę sandėliai tikrai pasinaudos pažangia programine įranga, pavyzdžiui, Ventor Pro, užtikrinančia nenutrūkstamą ir labai efektyvų sandėlio darbą.



Norite aptarti savo sandėlio veiklą ir automatizavimą?


Susisiekite




Teksto autorius: 

Alexandra Tihanovich

Marketingo vadybininė VentorTech


Dirbtinio Intelekto valdomas užsakymų apdorojimas Odoo sistemoje