Šiuolaikinės įmonės kasdien susiduria su įvairiais iššūkiais ir sudėtingomis situacijomis. Norint išlikti konkurencingoms, jos privalo gebėti priimti teisingus sprendimus. Tokių sprendimų kokybė lemia ne tik atskiro projekto sėkmę, bet ir visos įmonės ateitį, todėl jų svarba neturėtų būti nuvertinama. Verslo pasaulyje vis dažniau kalbama apie „duomenimis grįstus sprendimus“ („data‑driven decisions“). Daug verslininkų juos laiko verslo ateitimi, nes jie grindžiami faktais, todėl užtikrina didesnį tikslumą ir pasitikėjimą . Tokio sprendimų priėmimo populiarumą lemia tai, kad jie sumažina klaidų ir nesėkmių riziką, padeda sutelkti dėmesį į svarbiausius darbus, didina efektyvumą, o taip pat leidžia prognozuoti būsimas tendencijas ir pasiruošti joms iš anksto.
Siekiant priimti sėkmingus sprendimus, būtina efektyviai analizuoti duomenis. Odoo – tai išsamus verslo valdymo (ERP) sprendimas, turintis galingus analitikos įrankius, kurį daugelis įmonių naudoja su dideliu pasisekimu. Sistema renka ir centralizuoja duomenis iš visų skyrių – nuo pardavimų ir sandėlio iki finansų ir HR – ir sutelkia juos vienoje vietoje . Tai suteikia galimybę įmonėms lengvai pasiekti ir analizuoti duomenis, atpažinti tendencijas ir priimti geresnius sprendimus.
Šiame straipsnyje parodysime, kaip Odoo analitika padeda verslams priimti pagrįstus sprendimus ir pateiksime išsamią informaciją apie tai, kaip tai veikia praktikoje.
Analitikos vaidmuo verslo augime
Duomenų analizė yra neatsiejama šiuolaikinio verslo dalis – ji padeda įmonėms geriau suprasti klientus ir jų poreikius, optimizuoti daugybę procesų bei priimti strateginius sprendimus. Įmonėms nuolat tenka dirbti su dideliais duomenų kiekiais iš įvairių šaltinių, todėl itin svarbu juos tinkamai analizuoti, kad būtų išgaunama maksimali vertė. Pagrindinės duomenų analizės naudos yra tokios:
procesų optimizavimas;
strateginių ir taktikinių sprendimų priėmimas;
klientų ir jų poreikių supratimas;
ateities tendencijų ir rinkos pokyčių prognozavimas.
Sprendimų priėmimas be duomenimis pagrįstų įžvalgų kelia daug pavojų įmonėms — žemiau aptarsime dažniausiai pasitaikančius.
Nepagrįstų sprendimų priėmimas. Neturėdamos duomenų analizės, įmonės negali atpažinti tendencijų ir dėsningumų. Todėl jų sprendimai dažnai remiasi spėjimais, o tai apsunkina prisitaikymą prie besikeičiančių sąlygų ir didina nesėkmės riziką šiandieninėje konkurencingoje verslo aplinkoje.
Sunkumai suprantant klientus. Be duomenų analizės įmonėms tampa itin sudėtinga suprasti klientų elgseną ir poreikius, o tai trukdo teikti kokybiškas paslaugas. Be to, be analizės neįmanoma nustatyti, kurios rinkodaros kampanijos yra veiksmingos, nes tampa neįmanoma sekti konversijų ar investicijų grąžos (ROI).
Pardavimų ir pajamų augimo sunkumai. Įmonės negali atpažinti pirkimo įpročių ir suprasti, kas motyvuoja jų klientus. Neturint šios informacijos, rinkodaros strategijų ir produktų vystymo kryptys lieka nekeičiamos, o tai apsunkina pajamų augimą.
Odoo analitikos įrankiai yra puikus pagalbininkas bet kokio dydžio ir veiklos srities įmonėms – jie padeda įveikti informacijos trūkumą ir kitus susijusius iššūkius, siekiant aukštesnio pelningumo lygio. Pavyzdžiui, ši sistema suteikia galimybę analizuoti pardavimų duomenis – įmonės gali vertinti pardavimų rezultatus pagal pajamas, parduotų vienetų skaičių arba net pagal kiekvieną atsakingą vadybininką atskirai.
Skaitykite toliau ir sužinosite daugiau apie Odoo ERP analitiką ir jos naudą verslui.
Pagrindinės analitikos funkcijos Odoo sistemoje
Pradžiai svarbu suprasti, kad Odoo sistemoje duomenys renkami per įvairias operacijas – pardavimų sandorius, potencialių klientų kontaktus (leads), užsakymus, banko išrašus, sąskaitas faktūras, sandėlio siuntas ir kitus duomenų surinkimo būdus.
Odoo pasižymi lanksčia duomenų valdymo bei analizės sistema, suteikiančia praktiškai neribotas galimybes esamų duomenų analizei ir ataskaitų rengimui.
Ši sistema leidžia įmonėms greitai analizuoti pardavimų, klientų ir tiekėjų duomenis, taip pat fiksuoti kaštus ir efektyviai valdyti finansus.
Odoo ataskaitų rengimo įrankiai ir valdymo skydelis
Odoo turi keletą integruotų ataskaitų, tokių kaip balanso ataskaita, antrinės balanso (trial balance) ataskaita, finansinių rezultatų ataskaita, atsiskaitymų su kontrahentais ataskaita ir kt.
Be to, Odoo skydelyje yra lanksčiai valdomas ataskaitų kūrimo įrankis (report builder), kuris leidžia paruošti bet kokią ataskaitą, naudodamasis buhalteriniais duomenimis – be papildomo programavimo.
Odoo Spreadsheets – atskiras Odoo ERP modulis, suteikiantis galimybę naudoti skaičiuokles (pvz., Google Sheets arba Microsoft Excel) tiesiai sistemoje. Tai reiškia, kad galima:
kurti arba redaguoti lenteles;
taikyti formules;
analizuoti duomenis;
rengti santraukines ataskaitas;
eksportuoti jas skirtingais formatais.
Išskirtinis Odoo Spreadsheets privalumas yra tai, jog programuotojo pagalba nebereikalinga – vartotojai patys gali kurti bet kokias ataskaitas. Be to, modulis sklandžiai integruojasi su kitais Odoo moduliais, todėl duomenys, susiję su verslo procesais, gali būti tiesiogiai naudojami skaičiuoklėse.
Odoo KPI rodiklių sekimas
Ši funkcija leidžia stebėti verslo veiklos rodiklius. Galite stebėti šiuos veiklos rezultatus: vienkartines pajamas, grynąsias pajamas, vidutines pajamas vienai sutarčiai, kliento gyvavimo ciklo vertę, metines pajamas, visų sutarčių vykdymą ir pajamų nutekėjimą dėl klientų nutekėjimo. Visi šie duomenys padeda aiškiai matyti verslo situaciją ir suprasti savo stipriąsias bei silpnąsias puses. Todėl šis aspektas yra itin svarbus priimant duomenimis pagrįstus sprendimus.

Prognozuojamoji analizė
Odoo ERP suteikia įmonėms galimybę prognozuoti tendencijas, remiantis istoriniais duomenimis. Prognozuojamoji analizė Odoo atveria neribotas verslo galimybes: analizuodamos pardavimų istoriją, tendencijų pokyčius ir klientų elgseną, įmonės gali lengvai ir tiksliai nuspėti būsimus pokyčius ir iš anksto tam pasiruošti.
Be to, tokia duomenų analizė gali apimti ir klientų santykių analizę, kuri padeda didinti tikimybę, kad klientai įsigys prekes ar paslaugas. Analizuodami duomenis apie klientų pageidavimus ir poreikius, galėsite rekomenduoti tinkamiausius produktus, kuriuos jie greičiausiai pridės į krepšelį. Tokiu būdu pardavimai vyksta greičiau, efektyviau, o klientų patirtis — žymiai geresnė.
Odoo analitikos praktinės taikymo sritys
Odoo analitikos įrankiai suteikia daugybę privalumų visose verslo srityse. Jie supaprastina daugelį procesų ir suteikia prieigą prie tinkamai sutvarkytų duomenų, kurie, savo ruožtu, leidžia priimti pagrįstus sprendimus ir didinti įmonės pelningumą. Toliau pateikiama detalesnė informacija apie tai, kaip Odoo analitika veikia praktikoje – pagerina sprendimų priėmimo procesus ir skatina verslo augimą.
Pardavimų ir rinkodaros optimizavimas
Pardavimų duomenys – svarbiausia informacija bet kuriai įmonei. Jie padeda geriau suprasti klientų elgseną, rinkos tendencijas ir įvertinti, kiek efektyvios yra pardavimų bei rinkodaros strategijos . Su Odoo analitikos įrankiais įmonės gali naudoti šiuos duomenis pardavimų strategijų ir rinkodaros kampanijų tobulinimui.
Be to, duomenų analizė padeda verslams sekti pažangą ir vertinti pardavimų bei rinkodaros strategijų efektyvumą. Lygindamos dabartinius pardavimų duomenis su istoriniais, įmonės identifikuoja tobulintinus sritis ir gali laiku atlikti reikiamus pokyčius.
Atsargų ir tiekimo grandinės valdymas
Šis modulis – esminė verslo sritis, kuriai reikėtų skirti kuo daugiau dėmesio. Atsargų (inventory) ir tiekimo grandinės optimizavimas suteikia verslui daugybę privalumų ir stipriai prisideda prie įmonės augimo ir tobulėjimo. Pavyzdžiui, analizuojant paklausos ir pasiūlos duomenis, galima efektyviau tvarkyti atsargas, taip išvengiant prekių trūkumo arba pertekliaus. Tokiu būdu gerinama klientų patirtis, įmonės sumažina sandėliavimo kaštus ir nesusiduria su nuostoliais dėl prekių ilgo stovėjimo.
Be to, laiku atlikta duomenų analizė padeda numatyti konkrečių produktų paklausą tam tikru sezonu ir taip optimizuoti gamybos procesus.
Naudojant analitinius įrankius, būtina optimizuoti prekių išdėstymą sandėlyje. Pavyzdžiui, kai kurios įmonės analizuoja prekių tūrio duomenis ir didesnes pakuotes laiko arčiau pristatymo zonos. Tai ženkliai pagreitina prekių išsiuntimą ir teigiamai veikia bendrą klientų patirtį .
Be to, prekių išdėstymas gali būti zonuojamas pagal paklausos duomenis – kuo didesnė konkretaus produkto paklausa, tuo arčiau pristatymo zonos jis turėtų būti.
Maršrutų optimizavimas taip pat turi reikšmingą poveikį pristatymams. Analizuodami eismo srauto, oro sąlygų, kelių būklės ir kitų veiksnių duomenis, galima parinkti optimalų maršrutą – taip sutrumpinant pristatymo laiką ir mažinant degalų sąnaudas .
Odoo analitikos įrankiai leidžia analizuoti ir pristatymo kaina – tai padeda pasirinktinai arba automatizuotai nusistatyti tinkamiausią siuntimo mokestį.
Naudodamos duomenų analizę, įmonės gali stebėti savo produktyvumą, identifikuoti nuostolius ir juos panaikinti.
Remiantis šiais duomenimis, verslai gali geriau suprasti pagrindinius biudžeto vykdymo veiksnius ir rodiklius bei nuspręsti, kokia kryptimi judėti, kad optimizuotų ar pagerintų biudžetą.
Odoo verslo intelekto įrankiai padeda įmonėms optimizuoti sąnaudas ir taip padidinti pelną. Analizuodamos duomenis, daugelis įmonių automatizuoja rankinius procesus – pavyzdžiui, verslo ataskaitų rengimą. Tai atleidžia darbuotojus nuo rutininio darbo, didina efektyvumą ir leidžia sutaupyti.
Geriausios diegimo praktikos
Duomenų valdymas ir analizė – labai svarbus kiekvieno verslo aspektas. Pateiksime vertingų patarimų, kaip tinkamai tvarkyti duomenis ir maksimaliai išnaudoti Odoo analitikos įrankius. Šie įrankiai ženkliai prisideda prie veiksmingo verslo vystymo. Jūs galėsite gauti realaus laiko verslo ataskaitas – visi duomenys bus automatiškai įtraukiami į lenteles ir grafikus tiesiai iš jūsų duomenų bazės, todėl informacija visada išliks aktuali.
-
Reguliariai tikrinkite, ar
visi įrankiai veikia tinkamai ir ar duomenys yra sinchronizuojami
taip, kaip turėtų būti. Tokios nuolatinės patikros padės laiku
nustatyti galimus sutrikimus ir juos ištaisyti.
-
Stenkitės naudoti tik
svarbiausius rodiklius. Taip išvengsite perteklinės informacijos
ir galėsite greitai atpažinti reikšmingus duomenis, o kartu
sutaupysite laiko.
- Verslo tikslai ir prioritetai keičiasi. Norėdami atliepti esamus poreikius, reguliariai atnaujinkite skydelių išdėstymą.
-
Venkite duomenų pertekliaus.
Pavyzdžiui, per didelis valdiklių (angl. widgets) skaičius gali
sulėtinti įrankių įkėlimo laiką.
-
Nepamirškite reguliariai
atnaujinti darbuotojų žinių. Naujos funkcijos ir atnaujinimai
pasirodo nuolat, todėl norint maksimaliai išnaudoti įrankius,
būtina, kad komanda mokėtų jais tinkamai naudotis.
- Nevenkite naujų integracijų. Sekite naujus Odoo plėtinius ir integracijas – tai padės visuomet naudotis naujausiomis ir naudingiausiomis funkcijomis.
Duomenų tikslumo užtikrinimas
Duomenų būklė turi didelę įtaką verslo veiklos rezultatams ir augimo galimybėms. Užtikrindamos duomenų tikslumą, įmonės gali efektyviau naudotis analitiniais įrankiais. Aukštas duomenų tikslumo lygis reiškia, kad visi įrašai atitinka galiojančius kriterijus ir gali būti patikimai naudojami sprendimų priėmimui. Bet kaip tai padaryti teisingai? Sužinokime kartu.
Reguliariai tikrinkite ir šalinkite pasikartojančius įrašus. Duomenų kokybės gerinimo gairėse (angl. data cleansing) rekomenduojama naudoti dažnus parametrus, pvz., unikalų ID, vardą, el. paštą ar telefono numerį, ir jų pagrindu identifikuoti dublikatus. Dublikatai ne tik teršia duomenų bazę, bet ir apsunkina analizę, todėl juos pašalinus, formuojamas vientisas ir tikslus klientų ar kitų duomenų vaizdas, leidžiantis priimti geresnius verslo sprendimus.
Standartizuokite formatus. Telefonų numeriai ir datų formatas – dažniausiai pasitaikantys nesuderinamų formatų pavyzdžiai. Jie lėtina ir apsunkina duomenų integraciją . Tad ypač svarbu, kad duomenys būtų pateikiami nuosekliai, vienodu formatu – taip užtikrinant sklandų jų apdorojimą ir kokybę.
Venkite trūkstamų duomenų. Trūkstamų reikšmių (missing values) tvarkymas yra ypač svarbus žingsnis – neapdoroti duomenys gali iškreipti jūsų analizės rezultatus, paveikti duomenų kokybę ir lemti neteisingas išvadas.
Taikykite kryžminį duomenų tikrinimą. Tai reiškia lyginti duomenis iš skirtingų laikotarpių arba šaltinių, kad būtų galima identifikuoti neatitikimus ir juos pašalinti.
Naudokite prognozuojamąją analizę. Tai esminis žingsnis užtikrinant duomenų kokybę – tokiu būdu galite numatyti galimus netikslumus ir juos spręsti anksčiau, nei jie neigiamai paveiktų verslo rezultatus.
Duomenų būklė daro didelę įtaką verslo rezultatams ir plėtros galimybėms. Užtikrinant duomenų tikslumą, įmonės gali geriau išnaudoti analitinius įrankius – jie padeda gauti objektyvią ir patikimą verslą atspindinčią informaciją. Aukštos kokybės duomenys užtikrina, kad visi įrašai atitiktų galiojimo kriterijus ir būtų tinkami naudoti sprendimų priėmimo procese. Tokia praktika taip pat suteikia tvirtą pagrindą ilgalaikiam augimui – įmonės gali realiuoju laiku koreguoti savo strategijas pagal naujausią informaciją ir sklandžiai prisitaikyti prie besikeičiančios rinkos situacijos.
Dažniausios klaidos, kurių reikėtų vengti
Duomenų įvedimo klaidos. Tai dažniausiai žmogiškų klaidų pasireiškimas – netikslumai dažnai atsiranda rankinio įvedimo metu. Siekiant jų išvengti, rekomenduojama:
-
naudoti automatizuotus
duomenų rinkimo metodus, pvz., optinio simbolių atpažinimo (OCR),
robotizuotą procesų automatizavimą (RPA) arba dirbtinio intelekto
sprendimus, kurie žymiai sumažina neteisingo įvedimo riziką;
- įdiegti duomenų validacijos taisykles, kurios realiu laiku tikrina įvesties teisingumą – patikrina formatą, reikšmių diapazoną, laukų unikalumą, taip užkertant kelią klaidoms.
Duomenų integracijos klaidos. Jos dažniausiai atsiranda, kai duomenys jungiami iš skirtingų sistemų. Norint jų išvengti, būtina laikytis duomenų apdorojimo standartų.
Klaidos dėl duomenų kokybės prastėjimo. Tai dažnai pasitaikanti problema, kai su laiku kai kurie duomenys pasensta. Pavyzdžiui, istoriniai įrašai gali prarasti aktualumą ir nebeatspindėti dabartinės situacijos. Norint tokių klaidų išvengti, svarbu reguliariai atnaujinti duomenis ir archyvuoti tuos, kurie nebeaktualūs.
Išvados
Bet kokio verslo tikslas – pirmiausia uždirbti pelno. Šį motyvą patvirtina ekonomikos teorija, kurioje teigiama, kad pagrindinė įmonės paskirtis yra didinti savo vertę, o tai dažniausiai reiškia pelno maksimizavimą.
Tačiau tam, kad viskas veiktų sklandžiai, būtina priimti teisingus sprendimus – nuo jų priklauso verslo procesų efektyvumas. Duomenimis pagrįstų sprendimų priėmimas padeda:
numatyti paklausą;
suprasti rinkos tendencijas;
atpažinti klientų poreikius;
atrasti naujas verslo galimybes.
Toks požiūris suteikia įmonėms konkurencinį pranašumą – jie gali reaguoti greičiau, efektyviau valdyti išteklius ir nuolat tobulinti savo veiklą.
Duomenimis pagrįstas sprendimų priėmimas naudojant Odoo reiškia apgalvotą požiūrį renkant ir analizuojant reikalingus duomenis, kad galėtumėte priimti sprendimus remdamiesi informacija, o ne intuicija. Apibendrinkime populiariausias duomenimis pagrįsto sprendimų priėmimo su Odoo analizės naudas.
- Strateginio planavimo gerinimas. Įmonės gali kelti realius tikslus, efektyviai paskirstyti išteklius ir įvertinti bet kurios strategijos įgyvendinamumą. Tai užtikrina, kad operacijos būtų optimizuotos, rizikos – sumažintos, o pelnas – maksimalus.
- Informuotų
sprendimų priėmimas. Duomenimis
pagrįstos verslo strategijos dažniau pasiekia sėkmę.
Tokiu būdu įmonės pritraukia daugiau klientų, išlaiko juos, o
pelningumo rodikliai – aukštesni. Be to, finansinių duomenų
valdymas tampa skaidresnis.
- Klientų
aptarnavimo kokybės gerinimas.
Tiksli informacija suteikia vertingų įžvalgų apie klientų
poreikius, jų pageidavimus ir elgseną. Analizuodamos šiuos
duomenis, įmonės gali pasiūlyti suasmenintas rekomendacijas,
kurios gerina aptarnavimo kokybę.
- Sąnaudų taupymas. Duomenimis pagrįstas sprendimų priėmimas leidžia tiksliai nustatyti, kur reikia didinti efektyvumą ir sumažinti išlaidas. Pardavimų rezultatai, išlaidų ir klientų elgsenos analizė padeda sumažinti perteklines išlaidas.
Odoo ERP – atvirojo kodo modulinė sistema, suteikianti išskirtinį lankstumą ir kartu užtikrinanti aukštą darbo kokybę, todėl ją renkasi daugybė vartotojų. Jei ieškote funkcionaliai turtingos sistemos, galinčios automatizuoti beveik visus verslo procesus ir siūlančios platų analitikos įrankių spektrą, Odoo – puikus pasirinkimas. Sužinokite, kaip Odoo analitikos įrankiai suteikia įžvalgų verslo augimui ir padeda įmonėms sklandžiai vystytis – ir įsitikinkite, kad tai geriausias sprendimas jums!
Teksto autorius:
Elizaveta Meleshkevich
Marketingo vadybininė VentorTech